9 Kasım 2016 Çarşamba

Günün anlam ve önemine binaen, tekrar...

Neden Gururlu bir Godzilla Destekçisiyim.

( * 7 Haziran 2016 Salı günü paylaşmıştım)

Raporlar  Pasifik'teki nükleer testlerin her nasılsa bir devi, tarih öncesi bir canavarı uyandırdığını gösteriyor ve bu “Godzilla” şimdi bize yönelmiş, şehrimizi yıkmak niyetiyle. Eğer resmî ifadelere inanırsanız, insanoğlunun atomun gücünü dizginlemek için kibirli arayışı bir kere daha felâketle sonuçlandı. Evet yani, öyledir. -Pardon ama ben bunu yemem. Bir Godzilla saldırısının ülkemizin şu anda tam da ihtiyaç duyduğu şey olduğu kanısındayım ben.

Olumsuz medya yorumlarına şaşırmamam gerek sanırım. Bu elitler ilk günden beri Godzilla'yla uğraşıyorlar. Televizyonda gördüğünüz entel bilimcilerin hepsi Godzilla'nın nasıl da kötü olduğu hakkında sızlanıp duruyorlar: “Godzilla buraya geldiğinde, en yüksek binalarımızı karton kuleler gibi parçalayacak!” ve “Godzilla kız öğrencilerle dolu bir okul otobüsünü yedi!”

Hikâyenin diğer tarafını hiç duymadınız -Gerekçeleri iyi, benim gibi çok çalışan insanlar, Godzilla gibi birinin nihayet gelip statükoya meydan okumasından dolayı heyecan duyuyoruz. İşte gururlu bir Godzilla taraftarı olmamın sebepleri:

  • Godzilla bir yabancıdır. O Pleistosen döneminden beri okyanusun altında uyuklamaktaydı, bu yüzden bilinen tipik siyaseti temsil etmiyor. Godzilla bir gurup omurgasız bürokratın veya rüşvetçi lobicilerin yap dediklerini yapmayacak. Godzilla kendi yolunda ilerlemekte.
  • Godzilla zorludur. Kral Gidora ile savaşmış ve kazanmıştı o! Bilgilerinize sunulur,  Kral Gidora ağzından çıkan yıldırımlarla rakibini vuran üç başlı bir ejderhadır ve Godzilla buna rağmen ağzını burnunu dağıtmıştır onun. Çok iyi biliyorum ki, Godzilla aynısını bizim için de yapabilir.
  • Godzilla siyaseten uygun değildir (“politically correct” ç.n.). Kız öğrencilerle dolu bir otobüsü yemek siyaseten doğru muydu? Hayır. Ama Godzilla yine de bunu yaptı. Kaldı ki, Godzilla kimin ne düşündüğünü hiç umursamadığını gösteriyor. Bana göre her şey güvenilirlikle ilgili.
  • Godzilla istihdam yaratmaktadır. Sırf onun zamanındaki Hokkaido'ya bakın -şehirde neden olduğu büyük yıkımdan sonra aniden inşaatçılar, doktorlar ve hattâ cenaze kaldırıcıları gece gündüz çalışıyorlardı. Godzilla ülkemizi tekrar işbaşı yaptıracağını kanıtlamıştır! (Trump'ın kendi ifadesi. ç.n.)
  • Godzilla doğal bir şovmendir. Hatırlıyor musunuz Godzilla'nın bir savaş gemisini yakalayıp tıpkı bir beyzbol sopası gibi o helikoptere sallayışını (her ikisinde de herkesi öldüren)? Kariyer politikacılarında metne dayalı olmayan böylesi doğaçlama anları asla göremezsiniz.
  • Kimse Godzilla'dan daha uzun boylu değildir. Bu apaçık bir gerçek. Gelmiş geçmiş en uzun insan 2.7 metreydi. Vay canına! Godzilla 120 metreden daha uzun! Bu hesabı yapmak için entel bilimci olmaya hiç gerek yok.
  • En önemlisi, kapı komşum Hatsuo'yu sevmiyorum ve muhtemelen Godzilla onun evini târumâr edecek. Adamı tanımazsınız ama Hatsuo hafta içi geceleri yüksek sesle aptal müziği çalan tembel bir serseri. Godzilla saldırısı durumunda, evinin basılabilmesi için bir fırsat da doğardı. Bu hususta umutluyum.

Şimdi biliyorum ki Godzilla'ya destek olmamam için bir sürü “gerçekler” ve “sebepler”le üzerime yürüyeceksiniz. “Godzilla tamamen öngörülemezdir” ve “Biz Godzilla'nın umurunda bile değiliz, o düşüncesiz bir yıkım aracı, bilakis, o insanlığı hor görüyor, kendisini ezelî uykusunda rahatsız ettik diye!” ve “Şayet komşunuzun evi yıkılırsa, muhtemelen sizin evinizin de yıkılacağı hiç aklınıza gelmiyor mu?” gibi.

İnanın bana, bunların hepsini önceden de duydum. Anlamadığınız şey, bunun gerçeklerle ilgisinin olmadığı. Duygularla ilgili bu. Ülkemizin yanlış yoldaymış gibi hissediyorum. Ben çocukken her şey daha iyiydi (fatura yok), şimdi artık bir yetişkinim ve sürekli beceriliyorum (fatura birçok) gibi hissediyorum. Eğer Godzilla her şeyi harabederse, bu iyi olurdu (bir süre için fatura olmayacak) gibi hissediyorum. Onu ne zaman düşünsem, Godzilla'nın güçlü olduğunu hissediyorum, Godzilla'nın kudretli olduğunu, Godzilla her zaman kazanır gibi hissediyorum (King Kong'a karşı bir kere hariç).

Bakın, eski yöntemlerle denedik -devlet ve kamu güvenliği vesaire- ama işe yaramadı. Şimdi yeni bir yol denemenin zamanı geldi: Atomik ateşten nefesiyle her şeyi yakan ellibin tonluk nefret dolu bir sürüngenin yolu.

Dürüst olmak gerekirse, bir Godzilla saldırısının ülkemiz için iyi mi yoksa kötü mü olacağı konusundaki ileri geri tartışmalar anlamsızdır. Sadece bir kulak verin -Bunu duyuyor musunuz?

O burada zaten.

TOM O’DONNELL
Çeviri: SToktan


THE NEW YORKER / NİSAN 14, 2016
“Here’s Why I’m a Proud Godzilla Supporter”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder